top of page

לקנות דירה בראשון לציון - בין הערים המובילות ביותר במדינת ישראל מבחינת מגורים, איכות חיים ותשתיות

העיר ראשון לציון היא בין הערים המובילות ביותר במדינת ישראל. איכות החיים בעיר היא גבוה מאוד והעיר נחשבת למקום מעולה למגורים למשפחות צעירות, מבוגרים וצעירים. רכישת דירה בראשון לציון מהווה השקעה כספית מעולה כהשקעה בקניית נכס נדל"ן מכיוון שכלל הדירות בעיר עלו בשנים האחרונות בערך הכספי שלהן. הבחירה לגור בעיר יכולה לאפשר נגישות נוחה מאוד לתחבורה ציבורית, מקומות בילוי ומקומות עבודה מגוונים במרכז הארז ובאזור גוש דן במאמר זה נגיש לכם את כל המידע הנחוץ שיעזור לכם להגיע אל ההחלטה ולקנות דירה הן להשקעה והן למגורים בעיר ראשון לציון.

התפתחותה הכללית של העיר ראשון לציון בשנים האחרונות

בשנים האחרונות ההתפתחות של העיר ראשון לציון הייתה מואצת מאוד והיא הפכה להיות בין הערים הכי גדולות במדינה. ההתפתחות של העיר באה לידי ביטוי בנייה רחבה, שיפור תשתיות ושיפור איכות מוסדות החינוך בעיר כולל מסגרות החינוך הבלתי פורמליות. העיר ראשון נחשבת לעיר מרכזית במרכז שניתן ליהנות בה מאיכות חיים גבוה מאוד. לעיר עברו בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים מהמעמד הבינוני ומעלה – מה שהפך את המעמד הסוציו-אקונומי של העיר לגבוה יותר.

ההתפתחות המואצת בשוק הנדלן בראשון לציון - הביקוש שהולך וגובר

התפתחות שוק הנדל"ן בראשון לציון בשנים האחרונות הייתה מהירה מאוד. בכל רחבי העיר נבנות שוכנות חדשות ובנייני עסקים חדשים. חלק מהתפתחות הבניה בעיר הוא התמיכה הרבה של העיירה בפרויקטים שונים של בנייה ובעידוד אקטיבי שלהם. משתלם מאוד לקנות דירה בראשון לציון בין אם מדובר בדירה למגורים או דירה להשקעה. הרבה מאוד בניינים בעיר הם חדשים או עברו תהליך שיפוץ עמוק ונרחב.

חוץ מפיתוח הנדל"ן הפרטי בעיר למגורים, העיר השקיעה רבות גם בפיתוח ובנייה של בניינים לעסקים ולמקומות בילויים. בעיר יש מספר מרכזי עסקים בהם יושבות חברות הייטק רבות. שוק הנדל"ן בעיר ראשון לציון נחשב לאחד השוקים הכי חמים בארץ ולכן קנייה של כל נכס נדל"ן בעיר מהווה השקעה חכמה מאוד ומשתלמת לטווח הארוך.

מגמת התפתחות התשתיות היא חיובית ביותר ומספקת דרכי גישה נוחות אל הערים הקרובות

העיר ראשון לציון היא אחת הערים הכי וותיקות בישראל מאז הזמן של היישוב מחדש של הארץ והקמת המדינה. בשנים האחרונות התשתיות בעיר פותחו מאוד. בעיר יש הרבה מאוד קווי אוטובוס, רכבת וגם הרכבת הקלה של גוש דן צפויה לעבור בה. תשתיות נוספות שהן מפותחות בעיר הן הכבישים, מערכת הביוב העירונית וגם מערכות נוספות. היתרונות של התשתיות בעיר הם לא רק בכך שהן חודשו לאחרונה וכל הזמן משדרגים אותן, אלא גם בכך שצוות העובדים של העירייה מקפיד לענות לקריאות של תושבים ולסייע להם בכל בעיה או קושי. בהשוואה לערים אחרות איכות השירות של עובדי העירייה לתושבי העיר היא גבוה מאוד והיא מאופיינת בזמן תגובה ומענה מהירים ומדויקים.

השקעה רבה ומאמצים בפיתוח מערך כבישים נרחב

מערכת הכבישים בעיר היא איכותית מאוד, חדשה והכי חשוב בטוחה מאוד. המדינה והעירייה השקיעו רבות בחידוש ושיפוץ ופיתוח מערכת הכבישים בעיר. חשוב לדעת שהעיר מהווה מרכז סחר ובילויים ולכן יש בה הרבה תנועה. למרות שבעיר יש הרבה תנועה – רוב שעות היום והערב לא מורגשים בה עומסים כבדים מאוד (כמו למשל בערים אחרות כדוגמת תל אביב או בני ברק).

התפתחות התחבורה הציבורית - תכנוני בניית קווי הרכבת הקלה שמתממשים ובאים

בעיר ניתן ליהנות ממערכת תחבורה ציבורית פנית עירונית ובין עירונית מפותחת מאוד. בעיר ישנן מוניות רבות, קווי אוטובוס רבים שמחברים בין השכונות ומרכז העיר. בעיר ישנם גם הרבה קווי אוטובוס בין עירוניים לכל מקום כמעט בארץ וכמובן לכל נקודה בגוש דן. בעיר עתידה להיות גם רכבת קלה ויש כבר תחנה של רכבת ישראל. הנגישות הנוחה בתחבורה ציבורית בכל רחבי העיר הופכת את היציאה והחזרה לעיר לנוחות במיוחד בשעות העומס של הבוקר ואחר הצוהריים.

מרכזי מסחר מרובים בקרבה לכל שכונות העיר

מרכזי מסחר מהווים את מרכז הבילויים והסחר המרכזיים לאורך כל שכונות העיר. בעיר ראשון לציון יש הרבה מאוד מרכזי מסחר פתוחים וגם הרבה מאוד קניונים. ראשון ידועה גם כעיר הקניונים של ישראל ויש בה חנויות רבות ומגוונות מכל תחום. מרכזי המסחר המרובים בעיר מאפשרים לתושבים לעשות את כל הקניות והרכישות הנחוצות בקרבת הבית שלהם.

התחדשות עירונית פופולרית - דגש כבד של העירייה

עיריית ראשון לציון שמה לעצמה דגש חזק למנוע צפיפות יתרה של אוכלוסייה, במיוחד באיזורים הוותיקים של העיר. ולמנוע צפיפות ועומסים על מערכות החנייה, חינוך, חבורה והשטחים הציבוריים של העיר. ע״פ דיווחים - לקראת הפקדת התוכנית הכינה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של ראשון לציון סקר שטח מעמיק ובוא נמצא כי ישנן עוד 867 בניינים שזקוקים למאמצי חיזוקים מפני רעידות אדמה. בנוסף לכך קיבלה היתרים להכפלה של קומות הבניין (בתנאי שהתוספות לא יעלו מעל 4 קומות). התחדשות עירונית הפכה להיות דבר פופולארי מאוד בשנים האחרונות בכל ערי ישראל. בעיר ראשון לציון ישנם פרויקטים רבים של התחדשות עירונית, כולל פרויקטים של פינוי בינוי ופרויקטים של תמ"א 38. בהתחדשות משקיעים לא רק יזמים פרטיים אלא גם העירייה עצמה וכל מערכת התשתיות שלה. השילוב של הנכונות של העיר ושל היזמים גם יחד הופכים את ההתחדשות של העיר למשגשגת מאוד ותהליכי הבניה והחידושים בעיר זו נמצאים בהתפתחויות והתרחבות ללא הפסקה.

תמ״א 38

ע״פ נתוני מדלן פיתוחי תמ״א 38 נמצאים בעיקר בשכונות הוותיקות של העיר, במיוחד שכונות כמו אברמוביץ׳, רמז ורמב״ם וקיימים פרויקטים רבים אשר נמצאים בתהליכי חיזוק והרחבה. ההערכות הן שכל בניין שקיבל היתר לתמ״א 38 ירחיב עוד כ-9 דירות חדשות וקומה וחצי בממוצע לכל בניין וזאת לאחר קשיים מרובים לקבלת היתרים להרחבה ל2.5 קומות נוספות בעקבות קשיים לעמידה בקריטריונים מחמירים כמו - חניות נוספות, מרפסות וממ״דים וקשיים טכניים.

פינוי בינוי נרחב

פרויקטים של פינוי בינוי הם פרויקטים בהם לוקחים מספר בניינים שנוטים ליפול, הורסים אותם ובונים במקומם בניינים גדולים וחדשים יותר. בשביל לבצע פרויקטים של פינוי בינוי יש לקבל הסכמה לפחות משני שלישים של בעלי הדירות בבניינים המסוימים שאותם רוצים להרוס ולבנות מחדש. פרויקטים אלו מחדשים את כל הסביבה והשכונה של אותם הבניינים ומשדרגים אותה באופן איכותי ומקצועי מאוד.

תוכניות התפתחות עתידיות לעיר ראשון לציון

בעתיד העיר ראשון לציון צפויה להמשיך לגדול ולהתפתח. העיר צפויה להפוך להיות העיר השלישית בגדולה בארץ בעוד כמה עשורים. העיר לא מפסיקה להפתיע ולהתפתח. ללא הפסק נבנים בעיר בניינים חדשים ואזורי מסחר והעירייה משקיעה רבות בשיפור התשתיות בה. העיר ראשון לציון היא עיר שיש בה אפשרויות רבות והיא הוכיחה פעם אחר פעם שהיא יכולה להתחרות בעיר תל-אביב מצד הבילוי, התעסוקה והיוקרה שהיא מציעה מבלי להתפשר על תחושה של קהילה אישית שפורחת.

התוכניות העתידיות של פיתוח העיר תלויות הרבה מאוד בפיתוח התשתיות בעיר בדגש על פיתוח קו הרכבת הקלה בעיר – שיאפשר גישה נוחה ומהירה ממרכז ראשון לציון וכל השכונות שלה לאזורים אחרים במרכז וגוש דן מבלי לעמוד שעות רבות בפקקים.


לסיכום, כדאי לקנות דירה בראשון לציון הן למגורים והן להשקעה. קניית דירה בעיר יכולה לאפשר לאנשים רבים לשפר את מצב הדיור שלהם ואת מצב ההשקעות שלהם. מגורים בעיר יכולים להתאים מאוד למשפחות צעירות שרוצות להעניק חינוך וחיים טובים יותר לילדים שלהם. משפרי דיור ימצאו בעיר הרבה מאוד תוכן, נוחות ואיכות חיים גבוה מאוד. כהשקעה – קניית דירה בראשון לציון, יכולה לאפשר לאנשים רבים לקנות נדל"ן איכותי במחיר משתלם שהערך שלו צפוי לגדול בשנים הקרובות. פיתוח התשתיות בעיר, מערכת החינוך המעולה ומרכזי הבילוי והפנאי בעיר יכולה לאפשר לכל מי שבוחר לגור בעיר לגור במקום שיש בו גם חיי קהילה וגם איכות חיים.


bottom of page