top of page

הדרך הנכונה למכור דירה

צביעה קלה, ניקיון, סילוק חפצים מיותרים, שיווק המדגיש את היתרונות ועוד כמה טיפים חשובים שעשויים לקדם את ההליכים של מכירת דירה





ההחלטה למכור דירה עלולה להתברר בפועל כתהליך ארוך ולעתים מתיש. אבל חשיבה מקדימה, ביצוע מספר פעולות פשוטות והכרה של כמה כללים מנחים בהחלט עשויים לסייע בנושא ולקצר את לוח הזמנים – לשביעות רצונם של המוכרים והקונים כאחד.


צביעה בסיסית – חורים, סדקים וכתמים על קירות הדירה עלולים להרתיע קונים פוטנציאליים. לכן, כדאי לרכוש כמות קטנה של צבע או סיד, מברשת וחומר מילוי ולטפל בנקודות הדורשות תיקון. כאשר מדובר בכתמי עובש, חשוב לטפל קודם כל בעובש בחומרים המתאימים לכך ורק אז לצבוע. מדובר בהשקעה כספית נמוכה ובעבודה פשוטה יחסית שאף לא תגזול זמן רב – והתוצאה תהיה שיפור משמעותי במראה הכללי של הדירה.


ניקיון וסדר – ההתרשמות הראשונית מבית או מדירה מושפעת מאוד מרמת הסדר והניקיון בה. לכן, בסמוך למועד שבו אמורים קונים פוטנציאליים להגיע לסיור, רצוי להשקיע מספר דקות בסידור וארגון של רהיטים וחפצים ואף לבצע פעולות ניקיון בסיסיות. גם הריח הוא אלמנט המשפיע על תחושת המבקר ועל האנרגיות בבית. רצוי לדאוג לריח המשרה אווירה נעימה, באמצעות מרססי ריחות, קטורת או אפילו אפייה של עוגה המפיצה ניחוח ביתי. לא פחות חשוב: יש לדאוג לניקיון חדר המדרגות ושביל הגישה לבניין באופן שוטף וגם שכשבאים מבקרים, לתחושה נעימה של מבנה מגורים מטופל ומטופח.


חפצים מיותרים – חשוב שהקונים הפוטנציאליים יוכלו להתרשם מחלל הדירה ומהמרחב בה. דירה עמוסה נראית קטנה יותר ממימדיה האמיתיים. לכן, כדאי להשאיר חלל ריק ונקי ככל האפשר: להעביר רהיטים וחפצים מסוימים לחדרים אחרים, למחסן או למקלט, או פשוט להיפטר מהם.


לו"ז ומחיר – לפני שיווק הדירה יש לקבוע לה מחיר שייצג מצד אחד את ערכה ואת שאיפות בעליה, ומצד שני יהיה ריאלי ואטרקטיבי. מאחר שצפויה התמקחות, יש להחליט מראש מהו "המחיר האחרון" שבעלי הנכס יהיו מוכנים להסתפק בו. בנוסף, יש לקבוע לוח זמנים ריאלי לפינוי הדירה, ולנסות במידת האפשר להיערך לגילוי גמישות בנושא, במטרה לבוא לקראת קונה פוטנציאלי.


שיווק הדירה – את הנכס ניתן לשווק במספר שיטות ואף לשלב ביניהן: להיעזר במתווך-סוכן נדל"ן, לפרסם מודעה בלוחות הרלוונטיים בעיתונים או באינטרנט, לפרסם ברשתות החברתיות, לתלות מודעה על לוח המודעות של הבניין עצמו, וכמובן לעדכן חברים ובני משפחה על המכירה ולבקש מהם להעביר את המידע הלאה.


מודעה באינטרנט – לוחות המודעות ברשת דחקו בשנים האחרונות את מקומם של הלוחות בעיתונות המודפסת. זאת, מאחר שחלק מהלוחות האינטרנטיים אינם גובים תשלום עבור המודעה ואף ניתן לצרף אליהן מספר תמונות – וכידוע אין טוב ממראה עיניים. כדאי לדעת: מודעה באינטרנט הכוללת תמונה אחת או יותר זוכה למספר צפיות גבוה באופן משמעותי לעומת מודעה שאינה כוללת ויז'ואל. מיד עם תום ארגון הדירה כדאי לצלם – במצלמה הביתית או אפילו באמצעות מצלמת הטלפון הנייד – מספר תמונות חדות וברורות של חלקים מסוימים בדירה המדגישים את יתרונותיה ולצרף אותן למודעה בלוחות האינטרנטיים.


הדגשת יתרונות – שיווק הדירה צריך להדגיש את יתרונותיה ו"להסביר" את המחיר המבוקש. קיומם של אלמנטים מסוימים יגדיל את מידת האטרקטיביות ועשוי לזרז את הליך המכירה, ולכן מומלץ לציין אותם בהליך השיווק. כך, למשל, מטבח חדש, ג'קוזי, דוד שמש חדש, מרפסת שמש, מערכת אזעקה, מערכת בית חכם וכו' – כל אלה יוסיפו לרושם הראשוני ואולי אף יזרזו את שלב המו"מ הכספי.  הדגשת יתרונות המיקום של הדירה כגון קירבה למרכזים מסחריים, מוסדות חינוך וגינות ציבוריות יכולה לחפות על היעדר תוספות יוקרתיות בפנים הדירה.


תמ"א 38 – יתרונותיה הרבים של תמ"א 38 צריכים לבוא לידי ביטוי בשיווק של דירה למכירה שעברה את ההליך או עומדת להיכנס אל הפרויקט: דירה אחרי תמ"א 38 כבר השביחה את ערכה והעלתה את רמת החיים של דייריה. דירה שעומדת לקראת כניסה לתוכנית המתאר הארצית – תבטיח לרוכשים נכס פרטי בעל ערך עתידי גבוה יותר, המצוי בבניין מודרני, נאה ובטוח מפני סכנה של רעידות אדמה. שילוט שיעמיד היזם בחזית הבניין, אשר כולל למשל הדמיה שלו בסיום הפרויקט, עשוי להמחיש את הפוטנציאל ולהגביר אף הוא את האטרקטיביות של הנכס.


ביקורים בדירה – כאשר הדירה המוצעת למכירה היא דירה שמתגוררים בה אנשים, כדאי לאפשר למתעניינים ביקור אישי, בו הם יוכלו להתרשם מהאווירה הביתית הנעימה. לעומת זאת, כאשר הנכס המוצע למכירה אינו מאוכלס, רצוי להגדיר מראש טווח של שעות נוחות לביקור וכך לייצר "תנועת קונים" בנכס. העובדה שהמתעניינים רואים אנשים אחרים שמביעים עניין ברכישה עשויה לייצר סוג של לחץ פסיכולוגי ולקדם את הליך המכירה.


עו"ד מומחה – מכירת דירה היא עסקה גדולה ומורכבת, הדורשת ידע והבנה מקצועיים בתחום הנדל"ן. עוד לפני פרסום מודעת המכירה יש להתקשר עם עורך דין המתמחה בתחום, במטרה שילווה את הליך המכירה מתחילתו ועד סופו. למרות שמדובר בהוצאה כספית – אין זה המקום לחסוך, מכיוון שהמחיר של עסקת מכירה שהסתבכה עלול להיות גבוה וכואב.

bottom of page