top of page

המרפסת הכי יפה בעיר

עם מעט השקעה ויצירתיות, מרפסת שמש יכולה להפוך לפינה הכי נעימה בבית. לפניכם מספר רעיונות לעיצוב מרפסת ייחודית שלא תרצו לצאת ממנה





מרפסת שמש מאפשרת לכם ליצור פינה נעימה המעניקה מקום מפלט מרגיע מסדר היום העמוס. המרפסת שלכם עומדת ריקה ומיותמת? זוהי הזדמנות לגייס את מלוא היצירתיות וליצור פינה בעלת מראה ייחודי ומזמין. איך עושים זאת? לפני שניגשים לבחירת העציצים והאביזרים, חשוב לקחת בחשבון מספר דברים:

גודל – עיצוב המרפסת מושפע רבות מגודלה. לא משנה מהו הגודל של המרפסת, אלא מהי הדרך להפיק ממנה את המיטב. במרפסות קטנות אפשר ליצור אשליית גודל באמצעות רצפה חשופה: שימוש ברהיטים תלויים, מדפים ותאורה התלויים מהקיר ואדניות המונחות על המעקה או בצמוד לקירות, יעניקו למרפסת מראה מיוחד מבלי להראות צפופות ועמוסות.


ריהוט – כאשר בוחרים ריהוט עבור המרפסת, חשוב לקחת בחשבון את הכיוון אליו היא פונה ומידת החשיפה שלה לרוח, גשם ושמש ישירה. כמו כן, רצוי להגדיר מהי כמות האנשים שהמרפסת מיועדת להכיל: האם המרפסת תהפוך לפינת קריאה שקטה ומבודדת, אזור משחקים לילדים או פינת אירוח רחבת ידיים?


תאורה – לתאורה יש חלק נכבד ביצירת האווירה והחמימות במרפסת. אפשר להשתמש בזרקורי אור נקודתיים כדי להדגיש את נוכחותו של חפץ או צמח מיוחד במשחקי אור וצל, תאורה ממוקדת המכוונת לאזורי הישיבה או הקריאה, או מנורות צמודות-קיר המפזרות אור עמום ורך ליצירת אווירה.


חיפוי רצפה – אם מטרת המרפסת היא לשוות לבית תחושה מרווחת יותר, ניתן להתאים את צבע המרצפות בבית למרצפות המרפסת. באופן זה המרפסת תראה כהמשך טבעי של הסלון או חדר השינה. לעומת זאת, אם מעוניינים להפוך את המרפסת לפינה ייחודית בבית, מומלץ לרצף במרצפות התואמות את אופי המרפסת: אבן טבעית, דק עץ או חיפוי מעניין אחר.


צמחיה – מרפסת שמש היא סביבת הגידול המושלמת עבור צמחים מסוגים שונים. בהתאם לכיוון אליו פונה המרפסת וכמות שעות השמש הישירה המופנית אליה במהלך היום, ניתן להתאים את הצמחים שישגשגו בה ויעניקו לה מראה ירוק וריח נעים באוויר. את הצמחים רצוי לגדל בכדים או באדניות תלויות כדי להשאיר רצפה חשופה ותחושה של מרחב גם במרפסות קטנות. ניתן להשתמש בצמחיה מטפסת כדי ליצור תחושה של אינטימיות או מחיצה מהשכנים, וכן לשלב צמחי תבלין או אפילו עצי פרי קטנים כמו לימון.


מעקה –  עיצוב המעקה נקבע על פי הנוף הנשקף מהמרפסת. נוף לים או לגיא ירוק הוא נוף שרצוי להבליט ולהציג באמצעות מעקות זכוכית שקופים שלא יחסמו אותו. נוף לבניין השכן הוא הרבה פחות אטרקטיבי ורצוי לבחור מעקה אטום ואף להניח עליו עציצים ואדניות שיתחמו את המרפסת ויוסיפו צבע ואופי. גם מעקה מובנה במרפסת (למשל בדירה שכורה) ניתן לקשט באמצעות צמחיה ותאורה נכונה.


הצללה – קירוי המרפסת באופן זמני או קבוע מנעים את השהייה בה גם בשעות בהן השמש יוקדת או יורד גשם. האפשרויות לקירוי המרפסת הן מגוונות מאוד. אם מעוניינים ליצור תחושה של חדר סגור המהווה חלק מהבית, ניתן להשתמש בפתרונות של קירוי קבוע כגון חיפוי אלומיניום או חלונות זכוכית. לעומת זאת, על מנת ליצור תחושה של מרפסת אוורירית ופתוחה – ניתן לשלב פרגולה מעץ או אפילו שמשיה עומדת.

עיצוב לפי נושא – עיצוב המרפסת הוא הזדמנות להביע את עצמכם ואת תחומי העניין שלכם. הנה מספר רעיונות לעיצובי מרפסות לפי נושאים:


המרפסת הרומנטית –  המקום המושלם לברוח אליו בשעות בין ערביים עם בן/בת הזוג ושתי כוסות יין. ריצוף דק נעים למגע רגליים יחפות, ספסל ברזל מפורזל בעבודת יד ושולחן עגול העומד על רגל אחת ועליו אגרטל פרחים ודלי קרח. את המרפסת אפשר להאיר בפנסים המעוצבים כפנסי רחוב התלויים על הקיר ומפזרים סביב אור צהוב ורך המסייע ליצירת אוירה רומנטית.


המרפסת הירוקה – הגינה באמצע העיר. גם אם גרים בבניין ללא חצר, אפשר להפוך את המרפסת שלכם לאי של צמחים. מרפסת שמש היא סביבת גידול מצוינת עבור צמחי תבלין שמרביתם זקוקים לאור שמש ישיר. ישנם אלפי מינים של צמחים מדבריים ממשפחת הסוּקוּלנטים או הקקטוסיים הפורחים בשלל צבעים וקלים לגידול בעציצים ואדניות. את הרצפה אפשר לחפות באבן טבעית, להשלמת המראה והתחושה של גינה בתוך הבית.


המרפסת השאנטית –  המרפסת שנותנת את התחושה של חופשה בהישג יד. ערסלים תלויים וכסאות מרחפים לישיבה נוחה ומפנקת, נישות ישיבה שעליהן מונחות כריות, רצפה מכוסה במחצלת בד קלועה ונעימה למגע ותאורה סמלית מפנסי זכוכית תלויים. מרפסת כזו היא אי של שלווה שלא תרצו לעזוב.


המרפסת המארחת –  מקום המפגש המושלם. הרצפה מכוסה בשטיח או מחצלת רחבה, עליה עומדות ספות נמוכות או פופים גדולים. במרכז עומד שולחן עץ נמוך עם קנקן שתייה קרה וקערות צבעוניות או נרות גדולים וריחניים.


קיבלתם השראה? זהו רק חלק קטן ממגוון כמעט אינסופי של אפשרויות לעיצוב מרפסת שתשקף את האופי הייחודי שלכם – בין אם אתם חובבי מנגלים, מפגשי חברים שמחים או סתם מנוחה והירגעות. לא חשוב מה תבחרו – העיקר שהמרפסת שלכם תהיה מקום נעים ומהנה לשהות בו.

bottom of page