top of page

עוברים דירה? אל תשכחו לעדכן את כולם

מעבר דירה טומן בחובו די והותר התרוצצויות, סידורים והתרגשות. כדי להוריד מעצמכם דאגה אחת לפחות, הקפידו לעדכן מבעוד מועד את כל הספקים והמוסדות שנותנים לכם שירותים: החל ממשרד הפנים וכלה בחברת החשמל. איך עושים זאת ביעילות? קבלו טיפים חשובים





מעבר דירה אינו מסתיים בהעברתם הפיזית של החפצים, הרהיטים ובני המשפחה למקום חדש. כדי להשלים את המעבר, עלינו לעדכן את כל נותני השירותים והמוסדות הרלוונטים כגון: חברות הכבלים והלווין, ספקיות האינטרנט, חברת החשמל, הדואר ומשרד הפנים בדבר שינוי הכתובת, כדי שנמשיך לקבל את אותם שירותים גם במען החדש.


אכן, מדובר בכאב ראש, אך הנחמה העיקרית מצויה בעובדה שכיום שינויי פרטים ובכללם עדכון כתובת חדשה אצל מרבית הספקים אינם דורשים התייצבות בסניף, אלא רק גישה לאינטרנט וטלפון. חברות מסחריות, משרדי ממשלה ונותני שירותים מפעילים אתרי אינטרנט אינפורמטיביים המאפשרים ללקוחות להיכנס ל"איזור אישי" מוגן בסיסמא, בו ניתן לעדכן את כל הפרטים האישיים בזמן אמת, או לחילופין להוריד מהאתר טופס מעבר דירה בו יעודכנו השינויים. בנוסף, חברות מסחריות רבות מציעות חבילות מעבר דירה הכוללות סל שירותים והטבות ללקוחות שעוברים דירה.


בעוד חלק מהספקים לא זקוקים ליותר מיום-יומיים כדי לעדכן את השינויים, חברות המספקות לכם תשתית תקשורת דורשות הודעה מראש בטווח זמן של 14 עד 30 יום. אם תקפידו לשלוח את הטופס בזמן, הטכנאי יגיע כבר ביום המעבר ולא תמצאו את עצמכם ללא חיבור אינטרנט או טלפון.


למי להודיע קודם?

על מנת לוודא שלא שכחתם אף ספק חשוב, מומלץ להכין רשימה של כל הספקים מהם אתם מקבלים שירותים ולסמן וי לאחר שעדכנתם אותם בשינויים.


משרד הפנים –  עדכון הכתובת החדשה ברשות האוכלוסין במשרד הפנים נמצא בראש סדר העדיפויות, משום שמוסדות ממשלתיים וארגונים רשמיים מתעדכנים בפרטיכם האישיים על סמך המידע הרשום במשרד הפנים. שינוי כתובת הינו ללא עלות, אך מחייב התייצבות בלשכות רישום האוכלוסין הפזרות ברחבי הארץ עם המסמכים הבאים:

ספח תעודת הזהות של מבקש השינוי.ספחי תעודת הזהות של בני המשפחה שעבורם מבוקש השינוי.טופס בקשה לשינוי מען ממולא כנדרש. להורדת הטופס לחצו כאן


טלפון, טלוויזיה ואינטרנט – ספקיות התקשורת הגדולות כגון: בזק, הוט, יס  מאפשרות ללקוחותיהן לעדכן את כתובתם החדשה ולתאם הגעת טכנאי ביום המעבר באמצעות טופס מקוון שניתן למלא באתרי האינטרט שלהן. ההמלצה הגורפת היא להקפיד על  שליחת הטופס כשבועיים לפני הכניסה לדירה קיימת, וחודש מראש לפני כניסה לבית חדש. בנוסף, ללקוחות העוברים דירה מציעות הספקיות חבילות שירותים מיוחדות והטבות בלעדיות.


דואר  ישראל – אחד הגופים הראשונים שחשוב לעדכן בדבר שינוי הכתובת הוא דואר ישראל. הדואר מציע את שירות "עוברים דירה", הדואג לכך שכל הדואר הנשלח לכתובת הישנה מועבר ישירות לכתובת החדשה במשך 10 חודשים. בנוסף, שירות "עוברים דירה" כולל מערכת ממוחשבת שמעדכנת עבורכם את הכתובת החדשה במוסדות, ארגונים וחברות מסחריות כגון קופות-חולים, חברות ביטוח, מועדוני לקוחות וחברות סלולריות המשתתפות בהסכם. על מנת להצטרף לשירות לחצו כאן


חברת חשמל – בעת כניסה לדירה חדשה חשוב שתבדקו על שם מי רשום חשבון החשמל בדירה והאם הדייר הקודם השאיר חוב. העברת חשבון החשמל כוללת שני שלבים:

עריכת חשבון סופי לדייר הקודם – התקשרו למוקד 103 ומסרו את את מספר החוזה המופיע בחשבון החשמל ואת מצב המונה, ובקשו עריכת חשבון סופי – כך לא תידרשו לשאת בחובות לא לכם.העברת חשבון החשמל על שמכם – מסרו למוקד 103 את שמכם, מספר תעודת הזהות ומספר הטלפון, כדי שהחיוב יועבר על שמכם בחשבונות החשמל שייערכו לאחר מכן. שינוי זה מחויב בהוצאות סידור ורישום. אם השתנה סוג הצריכה – מצריכה ביתית לצריכה עסקית או להיפך – עדכנו את חברת החשמל, על מנת שחשבון החשמל שלכם ייערך על-פי התעריף המתאים.


מים –  הסדרת התשלום של חשבונות המים והביוב מתבצעת באמצעות שליחת פקס או טופס מקוון אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של תאגיד המים המקומי. בדומה לחברת החשמל, חשוב ליצור בהקדם קשר עם תאגיד המים ולוודא שהדייר שעזב את הדירה הודיע על כך לעירייה, חתם על הצהרה לגבי קריאת המונה וסגר את חשבונו.


ספק גז –  אם אתם עוברים לבית פרטי או לבית שיש בו בלוני גז לשימושכם הפרטי, דעו שיש לכם אפשרות להחליף ספק ולרכוש גז מכל ספק המצוי ברשימת הספקים המורשים בישראל, כפי שהיא מופיעה באתר משרד האנרגיה והמים. קחו בחשבון שעלות ההתקנה הראשונית של מתקן הגז כוללת דמי פיקדון עבור הציוד. על מנת להפסיק את ההתקשרות עם חברת הגז הנוכחית, עליכם לשלוח לחברה הודעה בכתב. כאשר מדובר בבית משותף שבו מותקנת מערכת גז מרכזית, עליכם להודיע לספק הגז על עזיבתכם וכמובן לעדכן את הספק הקיים בדירה החדשה.


מגזינים/עיתונים – אם אתם מנויים על עיתונים יומיים או מגזינים, תוכלו לעדכן את הכתובת החדשה שלכם באתר האינטרנט או בשיחת טלפון למוקד המנויים של ההוצאה (מעריב, ידיעות אחרונות, הארץ וכו') לרוב, הפרטים יתעדכנו בתוך 48 שעות.


חברות אשראי ומפעילות סלולריות – חברות הסלולר השונות (אורנג', סלקום, פלאפון, גולן טלקום) וחברות האשראי (ישראכארט, ויזה כאל, ולאומי קארד) מאפשרות שינוי פרטים אישיים של המנוי ב"איזור האישי" באתר האינטרנט שלהן או לחילופין בשיחה למוקד שירות הלקוחות.


קופת החולים – עדכון פרטים אישיים מתבצע באופן מיידי באמצעות כניסה לאיזור האישי באתר האינטרנט, שליחת טופס מקוון או טלפון למוקד שירות לקוחות.


חברות הביטוח וקרנות הפנסיה– חשוב לעדכן את חברות הביטוח המנהלות את קרנות הפנסיה, קרנות השתלמות וכן ביטוח הרכב, הדירה והמשכנתא על מנת לאפשר להן לשמור עמכם על קשר באמצעות דו"חות ומכתבים. מעבר דירה ללא עדכון כתובת המגורים גורם לניתוק הקשר בין החוסך לבין מוצרי החיסכון הפנסיוני ולעיתים אף עלול להוביל לאבדן כספים וזכויות פנסיה. יש לוודא שחברת הביטוח מעדכנת את כתובתכם גם ביתר השלוחות שלה – קרן פנסיה , קופת גמל וקרן השתלמות. עדכון הפרטים בחברת הביטוח נעשה באיזור האישי של הלקוח באתר האינטרנט, בשיחת טלפון למוקד הטלפוני או על ידי שליחת פקס רשמי.

עדכון כל הספקים ונותני השירותים עשוי להישמע כמו מטלה מייגעת, אבל ככל שתקדימו לעדכן אותם בדבר המעבר, כך תוכלו להגיע לבית החדש בראש שקט ולהתאקלם בקלות ובמהירות.

bottom of page