top of page

קניית נכס להשקעה בראשון לציון: איך עושים זאת נכון?

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר זוגות וחברה צעירים מתחילים לחשוב על עתידם הכלכלי ויציאה לחופש כלכלי, אחד אפיקי השקעה הפופולרים לשם השגת מטרות אלו הוא נכס להשקעה.

דירה להשקעה היא למעשה נכס לכל דבר ועניין אשר נרכש לא לצורך מגורים אלא לשם השכרתו או מכירתו בעתיד במחיר גבוה יותר. במהלך רכישת נכס להשקעה אנו לוקחים את ההון האישי של המשקיע וממנפים אותו תוך כדי יצירת הון נוסף מתשלומי שכ"ד והשבחת הנכס.


איפה כדאי לקנות דירה להשקעה?

כאשר אנחנו מדברים על כדאיות רכישת דירה עלינו לשים לב למספר פרטים - מה הוא ההון האישי שלנו, מה הוא פוטנציאל הרווח הגלום ומי היא האוכלוסיה המתגוררת באזור.


הון אישי שלנו - כאשר נרצה לקנות נכס מניב יש חשיבות רבה להון האישי שלנו, עם 300 אלף הון עצמי נוכל יחד עם משכנתא לרכוש דירה בקריות או אפילו בשפלה, עם הון עצמי מעט גבוה נוכל אף למצוא מציאות באיזור המרכז - ראשון לציון והרצליה לדוגמא.


פוטנציאל הרווח - ברגע רכישת נכס להשקעה אנו צריכים לחשוב מה הוא פוטנציאל הרווח שלנו, האם אנחנו מדברים על אזור תיירותי או מרכזי בו נוכל למצוא שוכר בקלות, האם ערך הדירה צפוי לגדול או שמא ערך הדירה יספוג נפילה כואבת? המטרה ברכישת נכס להשקעה מעבר העמדתו לשם שכירות זו השבחתו לשם מכירתו תוך כדי עשיית רווח גדול. לדוגמא ערים כמו ראשון לציון והרצליה נמצאות בפיתוח מתמיד של דירות, תשתיות ומוסדות לימוד מה שיכול לתרום לעלייה ניכרת בשווי הנכס.


סוג אוכלוסיה - אנשים רבים נוטים לפנות אל ערים קטנות ומוחלשות יותר מאחר ושם ניתן למצוא "מציאות" במחיר ולהניב תשואה יחסית גבוהה בהתאם למחיר ששולם. יחד עם זאת, עלינו להבין שאותה האוכלוסיה שגרה באזור היא האוכלוסיה איתה אנו נבוא במגע דבר אשר יכול להוות מכשול במקרים מסוימים


דירה להשקעה 3 או 4 חדרים?

כאשר אנחנו מדברים על בחירה של דירה להשקעה אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש, לרוב כאשר אנחנו נפרק את המחיר לפי מטר רובע אנו נגלה שהמחיר יהיה זהה וההפרש ינבע אך ורק מגודל הדירה.

מבחינת מינוף וסיכון אנשים מסוימים היו בוחרים לקחת דירת 3 חדרים מאחר והמשכנתא תסגר בזמן קצר יותר, יחד עם זאת פרויקטים רבים כיום בראשון לציון מתחילים מ-4 חדרים לדירה תוך כדי מחשבה על משפחות בעלות ילדים שלא היו רוצות להתהלך במרחב כה קטן.

למעשה, אין תשובה ספציפית מה עדיף וכל מקרה הוא אינדיבידואלי וכך גם יש להתייחס אליו.


מס רכישה על דירה להשקעה

מס רכישה על דירה להשקעה משתנה מאוד אם אנחנו מדברים על דירה ראשונה או דירה שנייה. דירה ראשונה תהיה פטורה ממס רכישה עד תקרה מסוימת יחד עם שיעור מס מופחת.

ברגע רכישת דירה שנייה בין אם למגורים או להשקעה ישנם מדרגות מס למשקיעים, עד הקורונה היו משלמים משקיעים על דירה בשווי 5,340,425 כ- 8 % מס רכישה, כאשר עוברים את הסכום משלמים מס של 10%.

על רקע משבר הקורונה התעדכן מס הרכישה בהתאם, עסקאות עד 1,294,770 ישלמו כ-5%, עד 3,884,295 כ- 6%, עסקאות עד 5,348,565 יפרדו משבעה אחוזים - מס הרכישה המלא


רכישת נכס מניב: אתם צריכים בעל מקצוע בצד שלכם

כאשר אנחנו מדברים על רכישת נכס מניב אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש, כמו שכבר הצלחתם להבין ישנם עשרות משתנים שונים ברכישת נכס - סוג אוכלוסיה, הון אישי, פוטנציאל רווח, מס רכישה ועוד תהיות רבות.

ראשון לציון מובילה כבר מספר שנים בתחום הדיור והפכה להיות מעצמת נדל"ן, אנחנו מזמינים אתכם להפסיק לתהות ולחייג אלינו עוד היום - יחד עם ניסיון ו-ותק של שנים אנחנו בטוחים שנצעד יחד לדרך הנכונה.



bottom of page