top of page

תמ"א 38 בהרצליה – אם תרצו אין זו אגדה




עיר שיש בה הכול

הרצליה, הנקראת על שם חוזה מדינת ישראל, נחשבת אחת הערים המבוקשות בישראל. האם ידעו שבעת מייסדיה שעלו לגבעה שוממה ב 1924 ובנו בה את הצריף הראשון, לאיזו עיר נחשקת תהפוך? את זה כנראה לעולם לא נדע.

אך היום, היא לבטח סיפור הצלחה בזכות שילוב מאפיינים ייחודי:

מיקום מצוין – במרכז הארץ, בקרבת תל אביב וצירי התנועה המרכזיים.רצועת חוף רחבה – ולאורכה חופים מטופחים, מרינה, מתקני נופש ותיירות ואתרי בילוי.שטחים ירוקים רבים, כולל פארק הרצליה המשתרע על פני 700 דונםמערכת חינוך הזוכה לשבחים ולדרוג גבוהמוסדות תרבות וחינוך הפזורים בעיר: מוזיאונים, המרכז הבינתחומי והיכל התרבות


ביקוש גבוה ומחירים גבוהים בהתאם

הרצליה היא עיר יוקרתית ומבוקשת, ולכן מחירי הדירות החדשות בה עולים בהתמדה. מנגד, גם בהרצליה קיימות שכונות ישנות, שרבים מתושביהן מבקשים לשדרג את איכות חייהם. אל מול האפשרות לרכוש דירה חדשה בעיר, שאינה תמיד ברת ביצוע, היום, יותר מתמיד, קיימת לתושבים אפשרות להישאר בשכונה הוותיקה והאהובה ובמקביל לשפר את סביבת מגוריהם ואת איכות חייהם בשכונה.


תמ"א 38 – למקסום איכות החיים בעיר

אחת הדרכים להתמודד עם אתגרי הדיור בהרצליה היא תמ"א 38 – תכנית מתאר ארצית, שאושרה בשנת 2005. התוכנית מיטיבה הן עם הדיירים והן עם היזמים. דיירי הבניין זוכים לחיזוק ומיגון הבניין הישן מפני רעידות אדמה ולשדרוג סביבת מגוריהם ואיכות חייהם, ללא כל עלות, והיזמים, מקבלים בתמורה זכויות בנייה נוספות על גגות המבנים ובסגירת קומת העמודים.

תמ"א 38 גרמה לשינוי משמעותי בחייהם של תושבים רבים ברחבי הארץ, שזכו לחיזוק בניין מגוריהם, שיפור איכות חייהם והשבחת הנכס הפרטי שלהם.


עיריית הרצליה תומכת בתמ"א 38

עיריית הרצליה מקדמת פרויקטים של תמ"א 38 בברכה, ובהרצליה מורגשת כיום תנופה בתחום ההתחדשות העירונית.

עבור הנהגת העיר, תמ"א 38 היא אמצעי לשיפור רווחת הדיירים הקיימים, שיפור חזות העיר והצערתה והגדלת מספר הדירות החדשות בעיר. התמיכה בפרויקטים של תמ"א 38 משתלבת בתפיסה האסטרטגית של עיריית הרצליה להאצת ההתחדשות העירונית ושיפור חזות העיר, תוך הגדלת מגוון האפשרויות של התושבים הקיימים, ועידוד תושבים חדשים לבחור בהרצליה כעיר מגוריהם.

תמיכתה של העירייה מורגשת בהענקת זכויות בנייה אטרקטיביות לדיירים וליזמים, אישור להוספת 3.5 קומות לבניינים במקרים של הריסה ובנייה מחדש, במקום 2.5 קומות שהיו נהוגות עד כה, מתן הקלות בתחומים מסוימים והאצת תהליכי האישור.


מגשימים נכסים בהרצליה

חברת מגשימים נכסים,היוזמת ומקדמת פרויקטים של התחדשות עירונית, שימור מבנים ותמ"א 38 ברחבי הארץ, מקדמת בעיר הרצליה מספר פרויקטים.

גם בהרצליה, פועלת מגשימים נכסים מתוך מכוונות מלאה לדיירים, תוך יישום ערכי שקיפות, כבוד הדדי ושיתוף פעולה לאורך כל הדרך. הודות למודל עבודה ייחודי שפיתחה החברה, הדיירים בפרויקטים בהרצליה שותפים מלאים לתהליך, החל משלב ההיתכנות הראשונית ועד לסיום הבנייה. מגשימים נכסים מנהלת עם הדיירים תקשורת שוטפת זמינה ופתוחה בכל שלב ושלב, מתחייבת לעמידה בלוחות זמנים ורגישה לכל צורכי הדיירים.


בעיר הרצליה, אשר לה נתוני פתיחה גבוהים, לפרויקטים של תמ"א 38 פוטנציאל רב. את איכות החיים העירונית הנגזרת מהמיקום, חופי הים, מערכת החינוך והסביבה הירוקה, משלימה עלייה באיכות החיים האישית- תולדה של שדרוג וחיזוק מבני המגורים והעלאת שוויים.אין זה מפתיע, כי על פי דעת המומחים, בשנים הקרובות צפויה פעילות תמ"א 38 בהרצליה להתרחב באופן משמעותי.

bottom of page